Voorwaarden en eigendomsrecht

Gewijzigd op Wed, 03 Nov 2021 om 05:06 AM

Een cursus die jij maakt is en blijft jouw eigendom. Je geeft Soofos het recht om de cursus te wederverkopen en te leveren aan andere gebruikers. In dit artikel vind je alle veelgestelde vragen (en antwoorden daarop) rondom de voorwaarden en het eigendomsrecht op Soofos.


INHOUDSOPGAVE


Blijf ik eigenaar van het cursusmateriaal?

Ja, je blijft altijd eigenaar van je materiaal. Wij zijn alleen een tussenpersoon die het technische platform leveren en ondersteunen bij de marketing. Wel gaan we er vanuit dat we stukjes van je cursus mogen gebruiken om jouw cursus te promoten. Denk daarbij aan een introductievideo, een schermopname van een van jouw lessen of een gratis les om eerst te volgen. Allemaal ten gunste van jouw eigen cursusverkoop!

 

Mag ik mijn cursus ook op andere plekken plaatsen?

Jij bent eigenaar van jouw cursus en het staat je vrij om je cursus ook op andere plekken te plaatsen. Het is dus geen probleem om ook je eigen platform te hebben waar je de cursus aanbiedt (→ veel van onze instructeurs hebben naast een Soofos account, ook een eigen Maatos omgeving). Ook als je andere platformen wilt gebruiken is dat mogelijk. 


Wel heeft het mogelijk gevolgen op de resultaten op Soofos. Als jouw cursus bijvoorbeeld van een van onze Amerikaanse concurrenten aangeboden wordt, gaat dit vaak voor enorme kortingen. Bij Soofos matchen we de prijs, wat dus resulteert in lagere opbrengsten. Ook kan het zijn dat het voor ons niet meer lucratief is om te adverteren op jouw cursus, waardoor we dit mogelijk stopzetten. 


Waarom moet ik mijn video’s in jullie eigen videospeler uploaden?

Op Soofos moeten alle video’s in de Soofos videospeler geüpload worden. Een cursus komt niet door de keuring als de video’s in bijvoorbeeld Youtube of Vimeo geüpload zijn. Voor het videosysteem gebruiken we een enterprise video oplossing. Deze is geschikt om mee te schalen naar miljoenen views op jouw cursusvideo.


Naast dat we in het begin van Soofos een aantal slapeloze nachten hadden, toen een instructeur vergeten was het Vimeo abonnement te verlengen (en cursisten de video's niet meer konden volgen), is er een aantal andere belangrijke redenen waarom we dit verplichten. 

  • Door het te uploaden binnen ons systeem, weten we dat jij de toegang hebt tot de bronbestanden. Mocht er dus iets mis zijn, kunnen we makkelijker met je schakelen.
  • Daarnaast is het voor ons lastig om te controleren wie er achter welke youtube video zit. Wij moeten weten dat het jouw materiaal is, wat beter te controleren is als jij de video’s daadwerkelijk bij ons upload. 
  • En nog een heel belangrijk onderdeel: we bieden onze cursisten graag een uniforme ervaring aan, die we beter kunnen leveren door onze speler te gebruiken. 
  • Onze speler is altijd geoptimaliseerd voor verschillende schermformaten en volledig geïntegreerd in ons systeem. 


Mag ik materialen van andere partijen gebruiken in mijn cursus?

Simpel gezegd: alleen met toestemming van de andere partij. Zorg er altijd voor dat je dit eerst kortsluit met de andere partij. Wil je dus bijvoorbeeld een afbeelding gebruiken in jouw video? Zorg dat je de juiste licenties hebt. Refereer je aan artikelen? Zorg dat deze openbaar beschikbaar zijn. 


Wat gebeurt er met mijn cursus als ik deze niet meer via Soofos wil aanbieden?

We vinden het altijd jammer als je de cursus niet meer via Soofos wilt aanbieden. Neem dus altijd contact met ons op als je ergens mee zit of er niet zeker over bent. 


Wil je toch je cursus offline hebben? Dat kan. We zullen de cursus dan uit het verkoopoverzicht halen en de cursus is dan niet meer beschikbaar voor nieuwe cursisten. 'Oude' cursisten (die al ingeschreven stonden) kunnen de cursus nog wel volgen en afmaken. 


Het offline halen kan een aantal dagen in beslag nemen. Er zijn soms verschillende plekken en campagnes waar de cursus in is ondergebracht. Tevens duurt het even voordat Google de pagina uit de zoekresultaten haalt. Hou er dus rekening mee dat het ongeveer 1 tot 2 weken duurt voordat je cursus echt niet meer beschikbaar is. 


Wil je je cursus offline halen? Neem dan contact op met support@soofos.nl om de volgende stappen te ondernemen. 


Wat gebeurt er als een cursist de cursus wil annuleren?

Een cursist kan op Soofos binnen 14 dagen de cursus annuleren, mits ze minder dan 25% van de cursus gevolgd hebben. In bijzondere omstandigheden kunnen we hier een uitzondering op maken en alsnog besluiten de aankoop te annuleren. 


Jij hoeft hier niets voor te doen, dit gaat via de klantenservice. We annuleren de bestelling en storten het aankoopbedrag terug aan de cursist. We beschouwen dan alsof er nooit een verkoop is geweest en zullen het aankoopbedrag niet aan je uitkeren.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren