Wat doet Soofos om je cursus vaker te verkopen?

Gewijzigd op Wed, 08 Dec 2021 om 07:01 AM

Ons doel is hetzelfde als jouw doel. We verdienen namelijk pas als we ook daadwerkelijk cursussen verkopen. Vanuit Soofos zijn we altijd druk bezig met het promoten van cursussen, bestaande cursussen beter te bedienen en meer nieuwe cursisten aan te trekken. 


We promoten zowel Soofos als platform en we promoten losse cursussen via diverse kanalen. Onder het promoten van losse cursussen valt o.a. dat we advertenties maken via verschillende kanalen, om meer cursisten aan te trekken. 


INHOUDSOPGAVE


Cursusvoorwaarden voor losse promotie

Helaas kunnen we niet elke cursus los promoten. Sommige cursussen behalen we niet de benodigde conversies op, waardoor we niet uitkomen met de kosten. Voordat we kunnen adverteren op jouw cursus moet deze minimaal aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • > 3  reviews met 
  • gemiddelde beoordeling van > 4 sterren
  • > 30 cursisten
  • Bevat een goede promotievideo
  • Volledige cursusbeschrijving
  • Meedoen aan álle marketingacties van Soofos
  • Vrijheid voor ons om de cursusbeschrijving te optimaliseren


Zodra jouw cursus voldoet aan de bovenstaande voorwaarden gaat ons marketingteam bekijken hoe we de cursus verder kunnen promoten. Het is geen garantie dat we je cursus kunnen promoten, maar we zullen altijd ons best doen om jouw cursus zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen.


Marketing kanalen van Soofos

E-mailmarketing

Wekelijks worden er verschillende mails gestuurd naar cursisten. Dit zijn o.a. een content mail en een mail met cursussen. Hier worden relevante, (ver)nieuw(d)e cursussen in meegenomen. Daar zijn een aantal voorwaarden aan - bijvoorbeeld dat ze minimaal een rating van 3,5 hebben. Deze e-mails worden vaak afgestemd op de behoefte van cursisten.

 

PPC - Pay per click

We zetten onder andere Google en Facebook in om meer bezoekers te krijgen naar cursussen en Soofos. Daarmee krijgen we vaak nieuwe gebruikers naar ons toe, en sturen we echt meer aan op conversies.

 

SEO

Misschien heb je het al gemerkt, maar als je eenmaal gaat zoeken naar online cursussen kom je vaak niet meer echt om ons heen. Online zijn we goed vindbaar. Nieuwe cursussen worden vaak dan ook snel in zoekresultaten hoog getoond. Zorg dus dat je jouw cursus aan de hand van ons handige stappenplan optimaliseert. Dan wordt jouw cursus snel en goed gevonden binnen Google!


→ Optimaliseer je cursuspagina met dit handige stappenplan!

 

Social Media

Als het goed is heb je onze social media kanalen (op Facebook, LinkedIn en Instagram) al gevolgd, en zie je daar regelmatig posts voorbij komen. Ook dit zetten we actief in om mensen te activeren. Dit gebeurt zowel op platform niveau, campagne niveau en op cursusniveau. 


→ Volg ons op Facebook, Instagram en LinkedIn


Samenwerkingen en partnerships

We hebben een aantal doorlopende samenwerkingen, evenals kortstondige acties en samenwerkingen met externe partijen. Hierin kunnen we meer aandacht geven aan specifieke cursussen en deze beter promoten. Indien jouw cursus past binnen een samenwerking zullen we deze daarin meenemen.


Marketing acties

De campagnes die we regelmatig opzetten zijn vaak thema-gerichte acties, waarbij we kortingen geven op de cursussen. Dit kan rondom bepaalde onderwerpen zijn, rondom campagnes of bijvoorbeeld tijdens Black Friday. Vaak mooie momenten om het maximale uit jouw cursus te halen!


We hebben je cursus standaard aangemeld voor al onze campagnes en marketing kanalen. Onze ervaring laat zien dat dit vaak de meest effectieve manier is om jouw cursus te promoten. We gaan er vanuit dat je de omzet van jouw online cursus wilt maximaliseren. En we geloven erin dat de combinatie van campagnes en promotie de meest effectieve manier is om dit te doen. Wil je dit niet? Laat dit dan weten via support@soofos.nl.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren