In dit artikel lees je alles over de uitbetalingen als instructeur op Soofos.
INHOUDSOPGAVE
- Videorondleiding door het dashboard
- Waar vind ik de uitbetalingen?
- Wanneer word ik uitbetaald?
- Instructeur dashboard
- Rekeningnummer wijzigen
- Hoeveel levert het mij op?
- Heb je vragen?
Videorondleiding door het dashboard
Waar vind ik de uitbetalingen?
Op Soofos kun je de opbrengsten terugvinden binnen je profiel. Eerst dien je natuurlijk in te loggen met je account. Vervolgens ga je naar je dashboard en klik je op 'verkopen'. Daar vind je het overzicht van uitbetalingen en openstaande bedragen.
- Log in op Soofos met je instructeursaccount
- Klik op 'verkopen'
- Hier vind je je instructeursdashboard
Wanneer word ik uitbetaald?
We betalen 1x per maand uit, een creditfactuur komt in je account en die kun je vanaf daar downloaden.
We betalen uit met een vertraging van 1 maand. In maart betalen we bijvoorbeeld uit voor de maand januari.
De creditfacturen worden in de eerste 5 werkdagen van een maand opgemaakt, uitbetaling ervan vindt binnen 10 dagen daarna plaats. Heb je dus rond de 15e nog niets ontvangen? Neem dan even contact met ons op via support@soofos.nl.
Wanneer je uit te betalen opbrengsten bij elkaar minder dan €10,- zijn, kunnen we nog niet uitbetalen. We bewaren je opbrengsten uiteraard en zodra het bij elkaar meer dan €10,- is, zullen we je uitbetalen.
Instructeur dashboard
Affiliate URL's
In dit tabblad vind je jouw affiliate url. Wanneer je eigen promotie doet, kun je deze link gebruiken. Dan kunnen we zien dat iemand de cursus via jouw marketing kanalen heeft gevonden.
→ Meer informatie over de referral link lees je in dit artikel.
Statistieken (statistics)
Hier vind je hoeveel er nog open staat, is uitbetaald, hoeveel bezoeken er zijn geweest, wat je conversie ratio is, etc. Let op, dit bedrag kan wijzigen door annuleringen. Maandelijks worden hier ook de opbrengsten van Soofos Plus toegevoegd.
Grafieken (graphs)
Je kunt de tijdsspanne van de grafiek zelf instellen, via de knop 'filter'.
Referrals
Hier kun je specifieker terugvinden wanneer er besteld is. Deze bestellingen worden één keer per dag ge-update met de bestellingen van de dag er voor.
Let daar bij op: indien iemand via jouw marketing komt, staat een bestelnummer er 2x in. Er wordt gewerkt met twee bedragen: 1x 50% (de 'basis') en 1x 46% (de 'bonus'). Als er een bestelnummer staat, met daarachter jouw ID, is dit de basis; dus 50%. De 'bonus' wordt direct na de aankoop toegevoegd, de 'basis' 1x per dag. Dus het kan zijn dat je niet direct het volledige bedrag kan terugvinden.
Uitbetalingen (payouts)
Bij de uitbetalingen vind je eerdere creditfacturen en uitbetalingen terug. Om deze te bekijken, klik je op view.
Let op: als een nieuwe factuur aangemaakt wordt, kan het tot 10 werkdagen duren voordat het bedrag op jouw rekening staat. Is het langer geleden en heb je het nog niet ontvangen? Neem dan even contact op.
Het kan zijn dat achter een betaling 'afgewezen' staat (zie voorbeeld). Eens in de zoveel tijd worden alle bestellingen van klanten nagelopen. Indien een klant zijn bestelling niet heeft afgerond, of de bestelling heeft geannuleerd, wordt er natuurlijk ook geen betaling aan jou overgemaakt. In dat geval komt er 'afgewezen' achter de betaling te staan.
Wordt er geen factuur getoond wanneer je op view klikt? Ga dan (in de verkoop portal) rechtsboven op je naam staan en klik op settings. Zorg ervoor dat je je adres en land hebt ingevuld, anders kan er geen factuur worden gedownload.
- Ga in de verkoop portal rechtsboven op je naam staan en klik op 'settings'
- Vul je adres en land in en klik op 'save settings'
Bezoeken (visits)
Hier lees je hoe vaak jouw referral link is gebruikt en hoe vaak deze heeft geconverteerd tot een aankoop.
Rekeningnummer wijzigen
Hoeveel levert het mij op?
→ Hoe we de inkomsten op Soofos met elkaar verdelen, lees je in dit artikel.
Heb je vragen?
Hopelijk geeft dit meer inzicht in hoe de uitbetalingen werken en opbrengsten werken. Heb je vragen of heb je het idee dat er iets niet klopt? Neem gerust contact op via support@soofos.nl.