Alles over uitbetalingen voor instructeurs

Gewijzigd op Di, 27 Feb om 1:48 PM

In dit artikel lees je alles wat je als instructeur op Soofos moet weten over de uitbetalingen.


INHOUDSOPGAVE


Videorondleiding door het dashboard


Waar vind ik het verkopen dashboard?

  1. Log in op Soofos met je instructeursaccount
  2. Klik op Verkopen, links in beeld

Wanneer word ik uitbetaald?

We betalen 1 keer per maand uit, Er komt dan een creditfactuur in je account te staan bij Uitbetalingen, die je via de knop Bekijk kunt downloaden.


We betalen uit met een vertraging van 1 maand. In maart betalen we bijvoorbeeld uit voor de maand januari.


De creditfacturen worden in de eerste 5 werkdagen van een maand opgemaakt, uitbetaling ervan vindt binnen 10 dagen daarna plaats. Heb je dus rond de 15e nog niets ontvangen? Neem dan even contact met ons op via support@soofos.nl.


Wanneer je uit te betalen opbrengsten bij elkaar minder dan €10,- zijn, kunnen we nog niet uitbetalen. We bewaren je opbrengsten uiteraard en zodra het bij elkaar meer dan €10,- is, zullen we je uitbetalen.


Verkopen dashboard uitgelegd per tabblad

Dashboard

In het verkopen dashboard vind je een overzicht van hoe het er voor staat met de verkoop van je online cursus(sen). De eerste 3 statistieken gaan over de laatst 30 dagen. Daaronder vind je statistieken die al vanaf de start worden geteld.


Partner-URL's


In dit tabblad vind je jouw affiliate url, ook wel referral link of partner link genoemd. Als je zelf jouw cursus promoot, kun je het beste altijd deze link gebruiken. Dan kunnen we zien dat iemand de cursus via jouw marketing kanalen heeft gevonden en krijg je een hogere vergoeding (96%).


→ Meer informatie over de referral link lees je in dit artikel.


Via de Referral-URL-generator kun je een campagne link genereren. Dit is handig als je wilt meten hoe vaak een specifieke link wordt gebruikt.


Statistieken

Hier vind je hoeveel er nog open staat, is uitbetaald, hoeveel bezoeken er zijn geweest, wat je conversie ratio is, etc. Let op, dit bedrag kan wijzigen door annuleringen. Maandelijks worden hier ook de opbrengsten van Soofos Plus toegevoegd. 


Conversieratio

Als je zelf bijna geen promotie doet, kan het zijn dat jouw conversieratio een erg hoog percentage aangeeft. De conversieratio wordt als volgt berekend: 



Campagnes

Heb je via de Referral-URL-generator een campagne aangemaakt? Dan zie je op dit tabblad bij Campagnes o.a. hoe vaak deze link is bezocht (Bezoeken) en hoe vaak dit tot een conversie heeft geleid (Geconverteerd). 


Grafieken

Hier zie je een grafische weergave van je inkomsten over een bepaalde periode. Je kunt de tijdsspanne van de grafiek zelf instellen, via de knop Filter.


Referrals

Hier kun je specifieker terugvinden wanneer er iets besteld is. Deze bestellingen worden één keer per dag ge-update met de bestellingen van de dag er voor. 


Indien iemand via jouw eigen promotie komt, staat een bestelnummer er 2x in. Er wordt gewerkt met twee bedragen: 1x 50% (de 'basis') en 1x 46% (de 'bonus'). Als er een bestelnummer staat, met daarachter jouw ID, is dit de basis; dus 50%. De 'bonus' wordt direct na de aankoop toegevoegd, de 'basis' 1x per dag. Dus het kan zijn dat je niet direct het volledige bedrag kan terugvinden. 


Het kan zijn dat achter een bestelling Wachtend staat (zie voorbeeld). Eens in de zoveel tijd worden alle bestellingen van klanten nagelopen. Indien een klant zijn bestelling niet heeft afgerond, of de bestelling heeft geannuleerd, wordt er natuurlijk ook geen betaling aan jou overgemaakt. In dat geval komt er Afgewezen achter de betaling te staan.


Uitbetalingen

Bij het tabblad Uitbetalingen vind je eerdere creditfacturen en uitbetalingen. Om deze te bekijken of te downloaden, klik je op Bekijk


Let op: Als een nieuwe factuur aangemaakt wordt, kan het tot 10 werkdagen duren voordat het bedrag op jouw rekening staat. Is het langer geleden en heb je het nog niet ontvangen? Neem dan even contact op via support@soofos.nl. 



Bezoeken

Hier zie je hoe vaak jouw referral link is gebruikt en hoe vaak deze heeft geconverteerd tot een aankoop.


Coupons / kortingsbonnen

In dit tabblad zie je welke codes aan jou zijn gekoppeld en dus 96% van de opbrengsten opleveren voor jou, en hoeveel korting je per code geeft. Standaard krijg je 3 kortingscodes wanneer je cursus wordt gepubliceerd:

  • 20% (onbeperkt aantal, 20% korting)
  • 50% (20 keer te gebruiken, 50% korting)
  • 100% (10 keer te gebruiken, 100% korting)


Wil je weten hoe vaak een code al gebruikt is? Mail ons even (en noem hierbij ook de code). Dan zoeken we het voor je op. Je kunt ook altijd nieuwe codes aanvragen, dit kan via support@soofos.nl


→ Wil je weten wat je met de codes kunt doen en hoe dit kan helpen bij de promotie van jouw cursus? Lees er meer over in dit artikel.


Promotie materiaal

In dit tabblad hebben we een paar coole visuals voor je klaargezet die je eenvoudig op je eigen website kunt plaatsen, als je jouw cursus of Soofos wilt promoten met jouw affiliate link.


→ Wil je weten hoe je deze visuals kunt gebruiken? Lees er meer over in dit artikel.



Rekeningnummer wijzigen

→ Wil je het rekeningnummer waarop je wordt uitbetaald, wijzigen? Volg dan de stappen in dit artikel.


Hoeveel levert het mij op?

→ Hoe we de inkomsten op Soofos met elkaar verdelen, lees je in dit artikel.


Heb je vragen?

Hopelijk geeft dit meer inzicht in hoe de uitbetalingen werken en opbrengsten werken. Heb je vragen of heb je het idee dat er iets niet klopt? Neem gerust contact op via support@soofos.nl. 

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren